Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949
Kliment, Michal ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šobr, Michal (oponent)
Rigorózní práce Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949 prezentuje roli médií a jejich profesních představitelů v československých celovečerních hraných filmech vyrobených mezi lety 1930 a 1949. Práce si klade za cíl popsat, jakým způsobem tento obraz ovlivňovaly technologické, sociální a politické proměny této doby. Vedlejším záměrem bylo ukázat, jakým způsobem na tehdejší filmové tvorbě participovali soudobí českoslovenští i zahraniční novináři. Úvod vymezuje filmové tituly určené k primární a sekundární analýze této práce. Pro primární analýzu byly vybrány snímky, které významným způsobem zobrazovaly soudobá média (zejména tisk, rozhlas, filmové a agenturní zpravodajství a nastupující vynález televise) či jejich profesní představitele. Pro sekundární analýzu byly vybrány snímky, které zobrazovaly soudobá média či jejich profesní představitele okrajovým způsobem. První kapitola také uvede stručný přehled krátkometrážní tvorby zobrazující média a také snímků, které s mediální tematikou nepřímo souvisí. Druhá kapitola poskytuje historický kontext zkoumaného období s důrazem na sociální, technologické a politické proměny. Třetí část popisuje klíčové reprezentace médií a jejich představitelů ve filmových textech primární analýzy, tj. prezentuje relevantní části obsahu těchto děl. Následující čtvrtá...
Gulliver na hřbetě velryby: Mediální obraz tvorby Pavla Juráčka v 60. a 70. letech a po roce 1989
Kokta, Josef ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje mediálnímu obrazu tvorby scenáristy a režiséra Pavla Juráčka v dobových československých a českých tištěných médiích. Juráček byl jednou z klíčových osobností tzv. československé nové filmové vlny, jehož kariéra byla zastaven nástupem tzv. normalizace nastolené po invazi Československa vojsky Varšavské smlouvy po srpnu 1968. Proto je první zkoumané období zasazeno do 60. let a počátku 70. let, kdy procházel tvůrčím zráním, vrcholem a nakonec i nuceným odchodem z filmového průmyslu. Hlavní část práce je věnována mediální reflexi filmů: Auta bez domova (1959), Hlídač dynamitu (1960), Černobílá Sylva (1961), Ikarie XB 1 (1963), Postava k podpírání (1963), Bláznova kronika (1964), Nikdo se nebude smát (1965), Každý mladý muž (1965), Konec srpna v hotelu Ozon (1966), Kinoautomat (1967) a Případ pro začínajícího kata (1969). Druhé zkoumané období je zasazeno do období po Juráčkově smrti a proměně mediálního obrazu především s vydáváním jeho literární pozůstalosti, především deníkové tvorby.
Realita v československých kriminálních filmech z 60. let (s důrazem na postavu vyšetřovatele a kriminalistické metody)
Staňková, Nikola ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Filmy či seriály s kriminální tematikou se mezi diváky těší velké oblibě. Poměrně dlouhou tradici mají i v České (Československé) republice. Konkrétně v 60. letech minulého století bylo v Československu natočeno několik kvalitních filmů s detektivní zápletkou, které dodnes patří ke klenotům tuzemské kinematografie a jsou v televizi poměrně často reprízovány. Snímky zobrazují nejen zločin, ale také následný průběh vyšetřování, a tedy i práci kriminalistů. Způsob zachycení policejní činnosti je divákům předkládán jako skutečný odraz reality a diváci mu často věří. Je proto zajímavé sledovat, zda filmové zpracování metod a postupů vyšetřování odpovídá skutečné kriminalistické praxi. Touto problematikou se zabývá předkládaná diplomová práce. Z hlediska policejní praxe a filmové naratologie analyzuje celkem pět československých snímků s kriminální tematikou a jejím cílem je zjistit, nakolik odpovídají zobrazené kriminalistické postupy tehdejší realitě. Důraz je kladen rovněž na postavu vyšetřovatele, jakožto představitele strážce zákona, a především hlavní filmové postavy. První část práce tvoří teoretický úvod do principů filmového vyprávění, částečně i do filmové teorie a především pak úvod do metodologie kriminalistiky. Druhá část práce je praktická. Teoretické poznatky jsou zde aplikovány při...
Gulliver na hřbetě velryby: Mediální obraz tvorby Pavla Juráčka v 60. a 70. letech a po roce 1989
Kokta, Josef ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje mediálnímu obrazu tvorby scenáristy a režiséra Pavla Juráčka v dobových československých a českých tištěných médiích. Juráček byl jednou z klíčových osobností tzv. československé nové filmové vlny, jehož kariéra byla zastaven nástupem tzv. normalizace nastolené po invazi Československa vojsky Varšavské smlouvy po srpnu 1968. Proto je první zkoumané období zasazeno do 60. let a počátku 70. let, kdy procházel tvůrčím zráním, vrcholem a nakonec i nuceným odchodem z filmového průmyslu. Hlavní část práce je věnována mediální reflexi filmů: Auta bez domova (1959), Hlídač dynamitu (1960), Černobílá Sylva (1961), Ikarie XB 1 (1963), Postava k podpírání (1963), Bláznova kronika (1964), Nikdo se nebude smát (1965), Každý mladý muž (1965), Konec srpna v hotelu Ozon (1966), Kinoautomat (1967) a Případ pro začínajícího kata (1969). Druhé zkoumané období je zasazeno do období po Juráčkově smrti a proměně mediálního obrazu především s vydáváním jeho literární pozůstalosti, především deníkové tvorby.
Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949
Kliment, Michal ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šobr, Michal (oponent)
Rigorózní práce Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949 prezentuje roli médií a jejich profesních představitelů v československých celovečerních hraných filmech vyrobených mezi lety 1930 a 1949. Práce si klade za cíl popsat, jakým způsobem tento obraz ovlivňovaly technologické, sociální a politické proměny této doby. Vedlejším záměrem bylo ukázat, jakým způsobem na tehdejší filmové tvorbě participovali soudobí českoslovenští i zahraniční novináři. Úvod vymezuje filmové tituly určené k primární a sekundární analýze této práce. Pro primární analýzu byly vybrány snímky, které významným způsobem zobrazovaly soudobá média (zejména tisk, rozhlas, filmové a agenturní zpravodajství a nastupující vynález televise) či jejich profesní představitele. Pro sekundární analýzu byly vybrány snímky, které zobrazovaly soudobá média či jejich profesní představitele okrajovým způsobem. První kapitola také uvede stručný přehled krátkometrážní tvorby zobrazující média a také snímků, které s mediální tematikou nepřímo souvisí. Druhá kapitola poskytuje historický kontext zkoumaného období s důrazem na sociální, technologické a politické proměny. Třetí část popisuje klíčové reprezentace médií a jejich představitelů ve filmových textech primární analýzy, tj. prezentuje relevantní části obsahu těchto děl. Následující čtvrtá...
Vliv komunistického režimu na vývoj československého filmu v padesátých a šedesátých letech 20. století
Mutl, Lukáš ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Dufek, Pavel (oponent)
Diplomová práce pojednává o vývoji československé kinematografie v padesátých a šedesátých letech 20. století na pozadí komunistického režimu pod vlivem Sovětského svazu. Práce podrobuje analýze jedno z nejzajímavějších období československé historie, v němž se střídaly roky těžkého diktátů s roky společenského a kulturního uvolňování. První část se zaměřuje na problematiku zestátnění filmu v raných padesátých letech. Ve druhé části jsou rozebrány okolnosti počátku nejzářivějšího období československé kinematografie, nové vlny. V části třetí jsou vyobrazeny konsekvence, které měl pro tuzemské filmaře srpen 1968 a následná normalizace. V průběhu celé práce jsou zjišťované skutečnosti komentovány předními aktéry dané doby, A. J. Liehmem a Jiřím Menzelem, jimiž byly pro účely této práce poskytnuty rozhovory, jejichž plné znění je do práce na závěr rovněž začleněno. Cílem práce je nalézt odpovědi na otázky, jak velkou měrou byla československá kinematografie ovlivněna Sovětským svazem, zda mělo zestátnění filmu pouze negativní nebo i pozitivní důsledky, zda byl vznik nové vlny pouze náhodným úkazem či bylo nevyhnutelnou odpovědí na tehdejší politiku a zda by mohla obdobná nová vlna vzniknout i v dnešních podmínkách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.